O365 Działania Sprzedaży w Microsoft Dynamics NAV 2017

Jednym z największych atutów systemu Microsoft Dynamics NAV jest możliwość dostosowania interfejsu użytkownika do roli, jaką pracownik pełni w firmie. Dzięki temu strona domowa, zaraz po zalogowaniu się, prezentuje spersonalizowany widok, a także daje szybki dostęp do najczęściej używanych funkcji, czy ostatnio otwieranych dokumentów.

W wersji Dynamics NAV 2017 firma Microsoft wprowadziła kilka dodatkowych ról użytkownika:

  • Administrator Bezpieczeństwa
  • Business Manager
  • Członek zespołu
  • Menadżer sprzedaży i relacji z klientami
  • O365 Działania Sprzedaży
  • Usługi księgowe – zewnętrzne usługi księgowe

Jedną z ról, która w szczególności zasługuje na uwagę, jest rola O365 Działania sprzedaży. Wybrany profil dostosowuje nasz Widok główny pod kątem wsparcia w zakresie działań sprzedaży, przede wszystkim poprzez intuicyjne zastosowanie możliwości narzędzi pakietu Microsoft Office, takich jak Outlook czy Excel, ale także przydatnych skrótów i wizualizacji. Tak skonfigurowany profil użytkownika zdecydowanie ułatwia pracę i przyspiesza czas realizacji zadań.

Widok główny użytkownika - O365 Działania Sprzedaży

Faktury w O365 Działania Sprzedaży

Kolejne ciekawe rozwiązania zastosowane zostały w listach faktur oraz nabywców. Mamy tutaj możliwość filtrowania faktur w zależności od tego czy są one nieopłacone, czy są fakturami roboczymi lub czy zostały już wysłane. Możemy również bezpośrednio przejść do wybranych kartotek faktur lub tworzyć całkiem nowe dla konkretnych nabywców.

Faktury - O365 Działania Sprzedaży

Generowanie raportów

Profil udostępnia również rozwiązanie, które pozwala na wysyłanie raportu drogą mailową. Raport zawiera listę faktur z danego okresu w arkuszu Excel. Zapewnia to duże wsparcie w przekazywaniu informacji pomiędzy pracownikami działu sprzedaży.

Raporty - O365 Działania Sprzedaży

Poniżej zaprezentowany został widok wysłanej listy faktur bezpośrednio z widoku głównego użytkownika:

Wysłana lista faktur - O365 Działania Sprzedaży

Dodatkowo, system umożliwia wysyłkę wiadomości e-mail na trzy różne sposoby, znane wszystkim bardzo dobrze z narzędzia Microsoft Outlook. Dzięki ustawieniom e-mail mamy do wyboru następujące możliwości:

  • Adres e-mail – adresat wiadomości jest jawny, więc zobaczy do kogo wiadomość została jeszcze wysłana.
  • Lista DW – wysyłka wiadomości e-mail do adresata głównego oraz adresatów podrzędnych („do wiadomości”).
  • Lista UDW – nadawca może ukryć widoczność odbiorców wiadomości.

Wysłanie wiadomości e-mail - O365 Działania Sprzedaży

Wizualizacja transakcji

Do znanych już prawie każdemu użytkownikowi Microsoft Dynamics NAV kafelków dodana została także funkcjonalność generowania interaktywnego wykresu. Dzięki niej mamy możliwość wglądu do wartości transakcji wykonanych w danym okresie oraz do konkretnych faktur.

Wizualizacja transakcji - O365 Działania Sprzedaży

To oczywiście nie wyczerpuje możliwości, jakie system oferuje pracownikom sprzedaży. Poza standardowym pakietem funkcjonalności, związanych z predefiniowanymi rolami użytkownika, istnieje również możliwość dostosowania systemu do własnych preferencji. Dodatkowo NAV obficie czerpie z funkcjonalności znanych z innych systemów firmy Microsoft, dzięki czemu nowi użytkownicy znacznie szybciej są w stanie nauczyć się obsługi systemu.

Autor: Bartosz Szantula


Opublikowano
arrow_back Poprzednia
apps Zobacz pozostałe
arrow_forward Następna